UM Mapel Bahasa Jawa 2017/2018
l .
Dheweke ora gelem nyambut gawea Tembung dheweke kalebu tembung
A. sesuhih
B. aran
C. kriya
2. Dadi manungsa kudu sabar ngadhepi lelakon urip kang wis
tinitah saka Gusti Allah.
Tembung linggane lelakon yaiku
A.
klakon
B.
lakon
C.
laku
D.

mlaku
Wara-Wara
Kanggo Siswa kelas VIII MTs N
Juanda, diumumake menawa pendhaftaran karya wisata ing Surabaya wiwit
dilayani :
Dina/ tanggal :
Senin — Setu/ 23 — 28 April 2018
Wanci : 08.00 - 12.00 WIB
Papan ruang guru
Katrangan :
pendhaftaran ing Bu Khasanah Ian Bu Siti Fatmawati
Mangkana wara-wara iki supaya bisa
digatekake kanthi temen.
Juanda, 20 April 2018
Ketua Panitia
H. Shobirin, S. Pd.
|
3. Dina apa pendhaftaran karya wisata wis wiwit dilayani?
A.
Setu
B.
Kemis
C.
Selasa
D. Senin
D. Senin
Jathayu ingkang
midhangetaken panyebutipun nama Sri Dasarata lajeng enggal mlesat kliyang ing
akasa badhe mitulungi Dewi Sintha, amarga Sri Dasarata punika mitra raketipun
wiwit rikala semanten
4. Saka pethilan crita wayang ing dhuwur, watake Jathayu yaiku .
A.
setya marang kanca
B.
prasaja
C. angkuh
D. angkara murka
5.
Latar panggonan crita kasebut
ana ing
A.
alas 
B.
awang-awang
C.
kraton
D.
segara
Dina Senin sore, Ibrahim nyuwun dhuwit marang wong tuwane
kanggo tuku sepatu.
Selasa sore, dheweke wis tekan toko
sepatu. Weruh sepatu kang neka-neka Ian apik-apik, Ibrahim rada bingung.
Dhuwite pancen eukup, nanging sepatu sing disenengi kok anajleretjlerete putih.
Sepatu ngono iku ing sekolahane Ibrahim ora entuk dinggo. Bareng wis sauntara
dheweke banjur milih sepatu kang yen dinggo sekolah ora cengkah karo pranatan.
Mulih saka tuku sepatu dheweke methuki bapake saperlu laporan bab rega sepatune
Ian ngaturake susuke.
6.
Tulisan ing dhuwur, yen
digatekake saka carane ngandharake kalebu jinis karangan
A. Eksposisi
B.
Deskripsi
C.
Argumentasi
D. Narasi
7.
Crita kang isine nyritakake
asal-usuling (dumadine) papan panggonan diarani crita
A.
fabel
B.
mite
C.
sage
D.
legendha
Bocah SMP vs Tronton
Semarang, Kemis
esuk, 23 Oktober 2014 watara jam 6 ana tabrakan kang nggegirisi ati. Bocah SMI)
nabrak trek tronton saka arah kang beda. Bocah mau sanalika mati ing TKP.
Sirahe pecah jaiaran mbentus aspa} Ian ora nganggo heyem. Miturut seksi sing
mrangguli prastawa iki, sadurunge nabrak tronton, bocah mau ugal-ugalan Ian
kebut-kebutan. Kanthi
prastawa iki, wis kaetung watara
5 Siswa SMP ing sasi iki kang mati kacilakan amarga kebut-kebutan. 
8, Saka
pawarta ing dhuwur, unsur when dituduhake ing ukata
A.
bocah nabrak trek tronton saka
arah kang beda
B.
Kemis esuk, 23 Oktober 2014
watarajam 6
C.
wis kaetung watara 5 Siswa SMP
ing sasi iki kang mati kacilakan amarga kebut-kebutan
D.
sirahe pecah jalaran mbentus
aspal Ian ora nganggo helem
9. Rina anggone maca geguritan pancen apik tenan, pocapane
cetha, las-lasan, ora gumremeng tur kendel. Maca geguritan kaya Rina iku ateges
nggatekake
A. wirasa
B. wiraga
C. wicara
D. wirama
Bekti kagem Ibu Nyuwun tambahing pangestu kula badhe angayahi
tanggung jawab marang bangsa ugi mring ibu pertiwi iki pancen kuwajiban kang
putra wus kudu ngerti
10. Sing nyuwun pangestu, manut geguritan kasebut yaiku
A, lbu
B.
Ibu pertiwi
C.
aku
D.
putra
I l . Manut isine geguritan kasebut, nyuwun pangestu marang
lbu amarga rumangsa duweni tanggung jawab marang
A. bangsa 
B.
ibu pertiwi
C. bangsa Ian ibu pertiwi
D.
kulawarga
Dino Kakehan Permen
"Dino, ora
pareng maem permen akeh-akeh. Mengko mundhak untune gigis", ngono dhawuhe
Bapak nalika bubar dhahar bengi bebarengan. Sakjane ora mung Pisan iki Bapak
ndhawuhi. Nanging bubar kuwi Dino wis lali. Dino isih tetep wae maemi permen 
coklat.
Bengi
kuwi wong saomah geger. Dino sambat ngaruara yen untune lara. Pipine abuh. Ibu
katon bingung. Dening Bapak, Dino didhawuhi kemu banyu putih dicampuri uyah.
Lagi sepisan wae wis dilepeh. Jarene asin banget. Pipine banjur diolesi minyak angin.
12. Saka
pethilan cerkak ing dhuwur, latar wektu Ian papan panggonane yaiku
A.
bengi, ing omah
B.
bengi, ing rumah sakit
C.
sore, ing omah
D.
esuk, ing omah
ORGANISASI
SISWA INTRA MADRASAH MTs NEGERI 1 PATIRAJA
Alamat : Jalan P.
Sudirman 127 Patira Ø a Tl . 023 678901
|
||
No. : 004/ OSIM/ MTsNl/ l/
2018 Katur
dhumateng • (1)
Hal : Lomba Maos Geguritan Para panitia lomba ing
palenggahan
Assalammualaikum wr. Wb. (2)
Menawi boten wonten alangan, panitia lomba maos
geguritan kasuwun dhateng kangge ngrembag persiapan kagiatan punika, benjing
: (3) Dinten : Senin surya : 12 Mei 2018 Wanci : tabuh 14.00 WIB (4)
Papan :
ruang OSIM
Makaten undhangan kula, mugi-mugi para kanca
saged dhateng wonten ing acara punika.
|
||
Patiraja, IO Mei 2018 (6)
Ketua Panitia, (7)
Putra Dirgantara (8)
|
||
13. Nomer (l) ing layang undhangan ing dhuwur nuduhake perangan
A. satata basa
B. peprenah
C. titi mangsa
D. adangiyah
14. Manut layang
undhangan ing dhuwur, nomer (4), (6), Ian (7) nuduhake perangan
A.
satata basa, titi mangsa,
Ian peprenah
B.
wasana basa, titi mangsa, Ian asma terang
C.
surasa basa, titi mangsa, Ian asma terang
D. surasa basa, titi mangsa, Ian peprenah
15. Memangan, sesumbar, Ian tetuku iku kalebu tembung rangkep
15. Memangan, sesumbar, Ian tetuku iku kalebu tembung rangkep
B. Dwilingga
semu
C. Dwi
purwa
D. Dwi wasana
16.
Dhek bengi bapak maos
layang kabar. Yen didadekake ukara tanggap dadi 
A. Dhek bengi bapak diwaos
layang kabar. 
B. Layang kabar diwaoS bapak dhek bengi.
C. Diwaos bapak layang kabar ndek bengi.
D.
Bapak maos layang kabar
ndek bengi.
l .
Bukune wis dakwaca.
2. Julius maca pidhato ing pengetan
dina pahlawan.
4. Layange diwenehake Dhik Ayu.
17. Ukara ing dhuwur, kang kahebu
ukara tanduk yaiku
A. 1, 2
B. 1 ,4
C. 2, 3
D. 3, 4
18. Wedhuse ditaleni kenceng ben ora ucul.
Bapak
mundhut sepedha motor dibayar kenceng.
Tembung
kang kacithak miring kalebu
A. homograf
B. homonim
C. homofon.
C. homofon.
19. Ing ngisor iki kang kalebu tuladhane homonim yaiku 
A. Kaline peres amarga udan sedina sewengi.
Klapa
parute diperes sek arep dinggo masak santene.
B. Bocah
loro iku katon keket banget kaya lern.
Nek wit
pelem kuwi akeh uler kekete.
C. Sawone
entek dipangan kalong.
Diuwit satus ewu kalong telung puluh lima ewu isih pira?
D. Antep
atimu dadia dayane tekadn». 
Karung goni kuwi pancen anteb, aku
ora bias ngangkat.
20. Rerangken adicara Rasulan utawa bersih desa ing Gunung Kidul
ana kang diadani sacara gedhen-gedhenan, ana uga kang mung prasaja. Tembung
prasaja tegese
A. katon moncer
B. apa anane
C. katon gayeng
D. guyub rukun
D. guyub rukun
21. Ing ngisor iki kang kalebu urut-urutane sesorah kang bener yaiku
A. purwaka, atur puji syukur,
surasa, salam panutup
C. salam pambuka, purwaka basa, surasa basa, wasana basa, salam
panutup
D. salam pambuka, purwaka basa, wasana basa, surasa basa, salam
panutup
22.
'Ibu Sri Rahayu, wali
kelas IX C ingkang kinurmatan. Para Siswa kelas IX C ingkang kula tresnani.
Alhamdulillah, dinten punika panjenengan dalah kula saged kempal wonten ing
griya kula kanthi kaslametan, kasugengan, saha kawilujengan.
Manut pratelan
sesorah ing dhuwur, kalebu perangane
B.
atur pakurmatan
C. puji syukur dhateng Gusti
D. surasa basa
23.
Ing ngìsor iki ukara
panutupe sesorah kang bener yaiku
B. Kula minangka sesulih saking kelas 9 badhe ngaturaken matur
nuwun dhateng bapak saha ibu guru ingkang sampun nggulawentah kula sakanca
ingkang dangunipun tigang warsa.
C. Wusananipun, mugi-mugi pepanggihan punika migunani dhateng kita sedaya. Menawi wonten kiranging atur, kula nyuwun agunging samudra pangaksami.
C. Wusananipun, mugi-mugi pepanggihan punika migunani dhateng kita sedaya. Menawi wonten kiranging atur, kula nyuwun agunging samudra pangaksami.
D. Para rawuh ingkang kinurmatan. Kados ingkang sampun kita mangertosi sedaya, bilih ing dalu menika panjenengan kula aturi rawuh wonten mriki saperlu hanyekseni Dhimas inggih putranipun Bapak Toni anggenipun sunatan.
24. Ukara ing ngisor iki kang kalebu ngoko alus yaiku 
A. Griya sampeyan napa taksih tebih?
B. Yen sida tindak, mbok sare dhisik.
C. Mangga, kula aturi pinarak rumiyin.
A. Griya sampeyan napa taksih tebih?
B. Yen sida tindak, mbok sare dhisik.
C. Mangga, kula aturi pinarak rumiyin.
D. Kowe arep menyang ngendi, Dhi!
25.
Ibu ndangu marang
putrane, "Apa kowe mau wis adus?"
Wangsuiane anake 
A. Iya, aku wis adus.
B. Inggih, kula wau sampun siram.
C.
Inggih, kula wau wis adus.
D. Inggih, kula wau sampun adus.
26.
Pakdhe Sugeng badhe . dhateng Salatiga.
Tembung kang trep kanggo ngisi
ceceg-ceceg ing dhuwur yaiku
A. budhal
B. kesah
C. lunga
D. tindak
27. Balung klapa ta Lik, ethok-ethok ora ngerti yen disapa.
Wangsalan ing dhuwur batangane yaiku
A.
aren
B.
karuk
C.
degan
D.
bathok
28. Jer basuki mawa bea iku ngemu teges
A.
Sing kepengen mujur kudujujur
B.
Sapa sing nduweni
gegayuhan kudu mantep atine
C.
Kabeh gegayuhan mbutuhake tekad lan
semangat
D.
Menawa kepengin mukti,
mbutuhake ragad lan pangorbanan
29. Cangkriman ing ngisor iki bedheken! Pakboletus, tegese yaiku
A.
tipak kebo ana lelene satus
B.
tipak kebo lelene dielus-elus
C.
tipak meri ana lelene satus
D. tipak meri tipak kebo
30. Ing ngisor iki kang kalebu tuladhane purwakanthi guru sastra
yaiku 
A. Bayem arda, ardane ngrasuk
busana
B.
Inggah inggih, ora kepanggih
C.
Gemi setiti ngati-ati
D.
Tindak tanduk, tutur
kang kalantur
31. Sarmidi
tuku gula, teh, lan kopi. Ukara kasebut kalebu ukara
A.
lamba
B.
camboran raketan
C.
camboran susun
D.
camboran sajajar
l . Sing nerak wewalering negara diukum.
2. Era nyapu latar dene Sari mbubuti suket.
3. Ibu tindak dhateng Semarang dinten Selasa.
4. Pak Badrun nembe mirsani kethoprak wonten ing lapangan.
32. Kang kalebu
ukara lamba yaiku
A. 1 2
B. 1 3
C. 2 3
D. 3 4
33.
Tembung entar yaiku tembung
silihan utawa tembung sing duwe leges ora salumrahe utawa
salugune. İng ngisor iki kang kalebu tuladhane
tembung entar yaiku
A.
lunyu ilate
B.
ijo royo-royo
C.
menek klapa
D.
dewa-dewi
34.
Peranganing awak kang dicandra ngudhup mlathi yaiku
B. irunge
C. alise
D. mlakune
35. Aksara ing ngisor iki kang ora kalebu wujude aksara rekan yaiku
Dhandhanggula
Pamedare wasitaning ati
Cumanthaka aniru pujangga
Dhahat
mudha ing batine
Nanging kedah ginunggung
Datan wruh yen akeh ngesemi
Ameksa angrumpaka
Basa kang kalantur
Tutur
kang katula-tula
Tinalaten rinuruh kalawan
ririh
Mrih padhanging sasmita
39. Guru wilangan tembang macapat ing dhuwur yaiku
A. 10, 10, 8, 7, 9, 7, 6, 8, 12, 7
B. 10, 10, 8, 7, 9,
8, 6, 8, 12,7
D. 10 , 10,
8,
7, 9, 8, 6, 8,
1 1, 7
40. Nanging kedah ginunggung. Tembung ginunggung tegese padha karo
tembung
A. dialem
B. diupaya
C. ditulis
D. digawe
II. Wangsulana pitakonan-pitakonan ing ngisor iki kanthi patitis!
41.
Gawea crita pengalaman pribadhi nalika awakmu liburan sekolah!
42.
Sebutna paugerane tembang macapat!
43.
Sebutna 5 sikap becik nalika nindhakake sesorah!
44.
Ukara ing ngisor iki owahana dadi basa krama alus!
Simbah tangi jam lima esuk, arep lunga
menyang pasar.
Tekan kana malah untune lara
45.
Tulisen aksara Jawa .
Saben dina sawise solat Dzaki ora
lali dzikir.



Komentar
Posting Komentar